Een onwaarschijnlijk volgepropte zondag, weerhield mij er niet van de fiets te bestijgen. Om 8 u met lichtjes op de fiets mezelf ingeschreven en meteen beginnen fietsen.
Het tempo kon men als vlot beschrijven. Er kwam ter hoogte van Halle wel een beetje sleet zitten op de formule “alleen rijden”.
Ik had nood aan een haas. Ik wenste een haas. Ik kreeg een haas.
Vlot werd ik voorbij gestoken door een haas op een 29’er, een nieuw blinkend carbonnen geval van het merk Orbea. De gedeukte ziel van de Cannondale, kon dit niet laten passeren. De battle kon beginnen aluminium tegen carbon en veel te grote wielen.
Die wielen reden wel vlotjes over het door u gekende parcours. Een snelle beveurung en weer verder. Een mooi spel van haasje over resulteerde in een vlammend hoog gemiddelde.
Er werd door beide strijders mooi overgenomen. Ik waagde mijn kans op de helling van de witte boogbrug, maar carbonkel bleef aan het wiel.
Samen bolden we Wijnegem binnen. Ter hoogte van mijn woning nam Orbeaman (zijn echte naam ken ik niet) afscheid met deze woorden:”als ge samen rijd gaat het toch wel sneller” Ik kon enkel beamen.
20 minuten later bestelde ik, gewassen, pistolets bij de bakker. Missie geslaagd
9:45 weer thuis
44 km deur tot deur
25,6 gemiddeld
0 pisten
Quote van de week: Orbeaman”over 5 jaar is’t hier allemaal 29’er” Profetische woorden?
HvS
Steve Stunt meldt het als volgt:
Tt wijnegem vorig weekend: Teqphilla en Bressie 41 km en 0 pist (denk ik); Patjas 55 en 2 pist (denk ik) en stunt en Vinke 61 en 2 pist (denk ik). Wat me vooral is bijgebleven: heerlijke apresbike bij bressie met een duvel van 5 jaar oud en ander lekkers, zoals worstenbroodjes en een uitgebreid bierassortiment. De rest was history repeating.
2 gedachten over “Verslag Toertocht Wijnegem door HvS (20/11)

Geef een reactie

