Ik heb wel hard gelachen deze zondag. Met een bejaarde die de bocht miste, met het fort van Forza, met twee bikers die allebei dachten dat de ander blind was (“Links! Rechts! Boom! Paaltje! Put! Links! Alles vrij!”), maar vooral met de vrienden Spennish en Pflars. Mensen die mekaar zo het bloed onder de nagels halen moeten mekaar wel graag zien. Zo was tussen die twee iets gaande over kop trekken. Vraag het hen zelf maar eens, ze kunnen er uren over vertellen. Na twee Duvels kunnen ze zelfs hetzelfde nog eens vertellen maar dan interessanter en grappiger.

Spatlap en ik waren aangereden langs het kaneur en hadden dus al een dikke 20km in de benen toen we aan de singletrack van de Grobbelse militairen begonnen. Daarna de gekende Vorselse landwegen en tot slot de finale: In de eerste kms van de laatste 10had ik een gat kunnen slaan maar besloot om toch niet al mijn pijlen al te verschieten. Daardoor zag de Spanjaard, jawel, de kans schoon om het gat dicht te rijden. Zo spaarde Spatlap dan weer een pijl uit. Alle Pf’s en Sp’s bleven in mijn wiel maar in het zog van twee hazen kon ik toch wegrijden. Totdat ik en de hazen geen pijlen meer vonden. Enkele tellen later waren daar de andere Bruulbikers (behalve Pflars) weer. Alweer Spennish was degene die de pijl vond en er vandoor ging. Vanaf toen werden alle registers open getrokken. Dat zag ik aan Spatlap die z’n kin bijna op z’n stuur legde. Ik moest in de achtervolging en kon in de laatste honderden meters eerst Pfeter, dan de Spanjaard en op karakter Spatlap inhalen en zo als eerste de Colnago in de fietsenstalling plaatsen. Het was super om de finale met deze beloftevolle leden te kunnen rijden.

Achteraf nog drie biertjes (Spat, Paki, Pflars) en de chauffeurs twee (Pfeter, Spennish) en 25 afrijkilometers.

Paki: 95km; Spatlap:80km; Pfars, Pfeter, Spennish: 45km

Geef een reactie

