Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Dag Topvissie,
De Bruulbikers fietsen overal ter lande, en niet enkel in Oostmalle. Zo is er gisteren ook gefietst in Ottenburg (mooie streek, nabij Waver, Bierges, Overijse) samen met gast Jezus (ja, wij zijn gelovig bij de Bruulbikers), en vriend van gast Jezus, Tom.
Die Tom heeft een eigen club, zoals wij de Bruulbikers hebben, maar ter gunste van gast Jezus besloot hij om vandaag met ons mee te rijden. AL hebben we tijdens en na de tocht wel verbroederd, toffe bende die mannen van http://www.mtbracingteam.be , ook mannen met een website. En mannen die misschien nog meer freaky zijn dan de freakies onder ons: ze rijden elke tocht met de fiets aan (vaak 30km van huis, dus 60km aan/afrijstrook), kiezen steevast voor de langste tocht (waardoor ze dus vlot in totaal >130km hebben gereden), en drinken 3 trappisten alwaar wij ons soms durven te beperken tot 2. Ah ja, en ze rijden ook de Cape Epics, en onlangs nog de Crocodile Trophy in Australië. U zal beseffen dat ik het niet erg vond dat we niet samen reden tijdens de tocht.
Wij dus vertrokken, en lap, na 10km in een steile afdaling raakt Tom met zijn derailleur een boomstronk die zich onder de bladeren had verstopt. Afgebroken. Gelukkig kwamen de freakies voorbijgereden die later dan ons vertrokken hadden, en werd er vingervlug en met de ogen dicht een single-speed van gemaakt (derailleur afgemonteerd, stukje uit de ketting, klaar is kees – ik herkende Vinke een beetje (die is toch nog technische he?, want met al die functiewissels…), zodat Tom toch nog tot de bevoorrading meekon, al was het dus maar op 1 versnelling, geen evidentie in die streek.
Nadien vlamden Jezus en ik lekker door, en op een laatste knikje moest Jezus de rol lossen. Aan de aankomst bleek ik 10 minuten voorsprong te hebben. Dat is nu toch wel heel veel, zo sprak ik luidop tegen Tom die zich ondertussen al aan het laven was met Leffe, zo ver was hij nu toch niet achter …
Bleek dat Jezus 500m voor de finish gestopt was aan een promotent Filliers, en terwijl ik dus aan het strijden was voor elke seconde en me volledig focuste op de fiets, greep Jezus dankbaar de uitnodiging van de jeneverpromomakers met beide handen aan, en dronk een jeneverke, of meerder zo bleek achteraf (“vodka-appel was goed, jenever violet kon beter, en dan  nog paar klassiekerkes gedronken…” – God sta me bij, dacht ik, aangezien zijn Zoon ook Bob diende te zijn en me nog naar huis moest voeren…
Nadien nog 2 leffes gedronken bij gebrek aan trappist, voldaan na 41km, een nog wat naar dure fietsen liggen kijken onder uitleg van Tom (“das een fietske van meer dan 8000€” etc) – jammer genoeg bleken ze allen op slot en bood de koffer van Jezus niet meer voldoende ruimte … anders hadden we zeker een goede fiets uitgekozen voor u, topvissie.
(Kwookwe)
Geef een reactie

