Hela,
Ik en een paar vrienden zijn vandaag gaan rijden in het wonderschone Herentals. Als ge daar nog niet zijt geweest, moet ge da zekers is ne keer doen.
Der is daar een route en ge kunt op 3 verschillende plaatsen vertrekken! Ja die van den bloso weten van aanpakken. Wij kozen voor de startplaats in Herentals. Maar ge kunt dus ook in Lichtaart en Kasterlee vertrekken. Vooral in dat laatste dorp lijden ze aan grootheidswaanzin, want die zijn daar nen heuse ring aant rondleggen en da los door die schoon bossen en ook dwars door de mountainbikeroute. Wat die van den bloso ni allemaal kunnen zeg!
Die van den bloso vinden dat dan ook nodig om elke plas in da parcours te gebruiken. Kwestie van nog wa hoogtemeterkes bij te pakken.

Toen we rond waren hadden we schoon 44 km droog aan den haak hangen en ook 44 kilo nat Herentals hing aan onze fiets. Da kwam voor mij uit op nen break even want ik was ook 44 kilo aan remblokskes kwijt.
Bressie die ons voorzag van Bier (de meest ranzigste chimaas ooit), maar toch bedankt, keerde toen weer huiswaarts.
Pé moest eerst nog ne zekere Paki verzorgen, want dien had z’n eigen in de Pé zijn maag verstopt. Een mega smos jaagde de Paki weg. En ook Pé kon naar huis. En zo verspreiden we ons in de 3 windrichtingen die er toe doen.
Mijn buikgevoel zegt dat we hier nog een terugkomen.

Na aankomst in Wechelderzande, maakte ik mijn schoonmoeder fier door half haar voorraad aan vast voedsel ter verorberen. Nadat ik gegeten had mocht de rest aan tafel den overschot te verteren. De wetten van de natuur zijn ondoorgrondelijk, maar wel vrij logisch.
Een mooie dag!

HvS: 1pist 57km
Pé: 1pist 74 km
Bressie 1pist 44km

Geef een reactie

