1. U heet Lars Bleys of Hans Van de Velde? Ja, ga naar 2. Nee, ga naar 3.

 

2. U heet Lars Bleys? ja, ga naar 4. Nee, ga naar 5.

 

3. Na een half uur wachten aan de start, op de genaamde Bert ‘Duke’ Van Tichelen, waren menig ballen, vingers en tenen reeds bevrozen. Vanaf de start werd er dan ook gevlamd: het prachtige parcours en de koude lieten weinig ruimte voor pauze. Het parcours bestond uit kilometers singletrack op het grensgebied Putte-Kapellen-Kalmthout, de zogenaamde ‘Achthoek’. Is uw bijnaam 8? Ga naar 8. Zoniet, ga naar 6.

 

4. Na 3 kwartier wachten aan de start, op de genaamde Bert ‘Duke’ Van Tichelen, bleek mijn versnellingsapparaat niet bestand tegen de kou. Ik bedronk me dan maar in de kantine, en werd tegen 13 uur vervoegd door de overige bikers, waarbij Hvs vloekte ‘dat hij pijltjes gemist had’. Ook Bert ‘Duke’ Van Tichelen had dat probleem. Ik dronk nog iets, vertelde nog enkele farcen (die ik me niet meer herinner), feliciteerde mijn schoonvader met z’n 46ste verjaardag, dronk nog iets, en reed naar huis. Daarna dronk ik nog iets op de babyborrel van Spennish. Stats: 0 km, 5 pist (minstens).

 

5. Na een half uur wachten aan de start, waarbij ik enkele stiekeme blikken kon werpen op de aanwezige keurfeurs, ging het al snel te snel voor ‘de deuk’: kettingbreuk. Na een kleine farce, gecorriggerd door Vinke, volgde de paki. Die werd weggewerkt aan de beveurrung, waarna de laatste 13 begonnen. Ik miste ergens een pijl en sneed. Alvast beter dan betrapt worden met een keurfeur. Het gaat in stijgende lijn met me! Volgende week: een kleurspoeling!

 

6. Ongeveer 2000 bikers reden in onze weg. De Bruulbikers lieten zich dat niet aan het hart komen, en fietsten lekker door. Vooral Vinke en Stunt knalden, mooi gevolgd door Hvs (met paki op z’n rug), 8 en Pfeter. Is uw naam Pfeter? Ga naar 7. Zoniet, ga naar 9.

 

7. Ik was zondag jarig. 46! Je zou het niet zeggen, want ik eindigde mooi derde. Ik trakteerde daarna met pist (van Peur, maar het is die hollanders vergeven). PS Ik slaap gemiddeld maar 3 uur per dag. Nij gij!

 

8. Ik had zondag last van pijnlijke heupen wegens ‘tot op het bot gegaan’. Ook plassen speelden mij parten tijdens de laatste 10, ondanks mijn terreinkennis. Ik moest enkele bikers laten voorgaan, maar genoot later op de dag van heerlijk stoofvlees met frieten bij Vacht en Macht. Pr-8-tocht!

 

9. Na een stevige beveurrung vatten we de laatste 13 aan. Hvs en Vinke verdwenen al snel uit het zicht (voor de lotgevallen van hvs, zie 5), de rest volgde op een drafje. Is uw naam Vinke? Ja, ga naar 10. Nee, ga naar 11.

 

10. Ik was in vorm. Rijstvlaaikes zijn de max. Albert Heyn ook. Spijtig genoeg was er geen langere toer dan die van 47 km. Met mijn neus is alles goed.

 

11. Hvs en Duke misten een pijl. Vinke vlamde als eerste over de meet. In order of appearance volgden Stunt, Pfeter, 8, en Panini. Pfars was er al. Er werd nog iets gedronken, en vervolgens deed elk het zijne. Tot de volgende!

 

stats: duke, hvs, stunt, vinke, panini, pfeter, 8: 47 km. Elks 1 pist.

Geef een reactie

