Stel, het is woensdag, ge hebt de dag vrij en uw zoontje net voor de eerste keer naar zijn toekomstig schooltje gebracht, in Deurne dan nog wel. Ge hebt ook horen praten over de heuvels van Kontich, en het gerucht opgevangen dat, als ge flink doorfietst, ge daar moe en vuil kunt worden en weer op tijd thuis (of aan de schoolpoort) kunt staan om ook nog de rest van de dag vader te spelen.

Dus, DKD it was, op gps. Waarvan de topokaart precies toch ergens in Chanly in de tuin is blijven liggen, dus veel gegis en verkeerdgerij en omsnijden en wat weet ik nog allemaal tot aan de Kontichse Heuvels, alwaar gestuiterd werd dat het een naam had (“Stuiteren”), vooral op die aangelegde kamikazestroken daar, met bochtenwerk waarvan een Bressie zou zeggen dat ze u afremmen. Remmen was inderdaad overbodig, ik ging tot vijf keer toe op de flank, het gelaat of zelfs overkop op de rug. Desalniettemin: challenge-waardig parcours & content van.

Dan op een drafje terug naar huis, langs de geijkte paden. Met die verstande dat in Deurne de ijking bij enkele inboorlingen toch anders verlopen moet zijn dan in Flor Koninckx zijn boekske, om maar iemand te noemen. Op een enkelrichting fietspad werd ik tegemoet gereden door een 12-jarig wicht, dat in plaats van te remmen of een kant te kiezen, mijn kantkeuzes spiegelde en gewoon bleef doortrappen, tot mijn stuurpen haar kader onzacht beroerde, en er voor de zesde keer een valling plaatsvond, ditmaal ten asfeur. Ook een bolwassing der wicht, dat ook sociaal gehandicapt bleek en in de verte stond te turen terwijl ik haar bol reinigde.

Met al dat vallen en bolwassen en omsnijden was het letterlijk vijf voor twaalf en moest ik noodgedwongen Kind Acht ophalen in bikeoutfit, wat ongetwijfeld tot begin september voor hilariteit / opwinding ter hoogte van de leraarskamer zal leiden.

Tenslotte nog een indexatie van de waargenomen fauna: een groene specht, een eekhoorn, een klad nijlganzen, enkele inboorlingen en Raymond van het Groenewoud en zijn eega Sigrid Spruyt, die zich ter Brilschans al fietsend vermaakten.

Ik deelde hun lot,
met 40 km en 6 blauwe plekken
8

20130605-230629.jpg

Geef een reactie

