Heren!

Dit is het verslag der toertocht Kammeltoet editie IVXD. Ja. Kammeltoet, al wel een aantal keer gepasseerd. Zeker als we Gast 8 zijn passages in deze regio zouden meetellen. Dit keer was het starten in industrieterrein Bosduin, locatie een of andere autogarage. Vaststelling 1: De geur van nieuwe auto’s mengt in elk geval prima met de geur  van stinkend bikerszweet!

Aan de start, na het semi-annuleren van Gast 8, trof ik vier andere kompanen aan: Bressie (“Ja, de clan Wijnegem is gene vette dit jaar”), Vincke (“Ik had toch wel wat meer opkomst verwacht!”), Brambilla (“Dit is mijn eerste officiele tocht van 2014!”) en Spatfrak (“Ik heb heel de nacht wakker gelegen: zou ik aanrijden of niet. Ik heb al spijt van mijn beslissing.”). De start: na 1 kilometer praten met elkaar op asfeur, doken we het bos in. “Allé”, riep Vincke en trok aan zijn stuur. Hij zoefde weg met een kreunende Spat in zijn wiel.  Ik probeerde het tempo te volgen maar haakte snel af. Team B, met Bressie en Brambilla, bleef achter mij. Gevolg: de eerste 17 kilometer waren een eenzaam team A-accent. “Stunt, Acht, wo bist du?” vroeg ik aan de Duitsers in het militair kamp. Ik hoorde wel alle bikers praten die voorbij gestoken waren door team A (Vincke-Spat): “Amai, die mannen waren ook gestresseerd!” en “Allé hup, daar moet hij ginder weer in zijn remmen, ziet ge?” Vaststelling 2: de verschillen tussen teams A, A’, B, C enz. lagen weer ver uiteen.

Deel twee van de tocht, toen team A besloot het tempo wat te zakken, was eerder saai. Buiten de begroeting van de ouders van Bressie ergens in een bos en een mooie demarrage richting beveurrung door Spat, was er weinig spannends te beleven. Vaststelling 3: de ouders van Bressie wandelden in een bos

De beveurrung bestond uit banaansels, dranken en wafels en uit… OXO-soep! Geen van ons dierf het te nuttigen. En voor we het wisten stonden we oog in oog met Paul Panini Del Grande Sneyer! Yes! Dan kon Brambilla toch zijn mopke maken over de panini die hij in zijn achterzak had zitten. Panini ging voor de 30 km en was wat later gestart. Vaststelling 4: Brasschaat-Maria-Ter-Heide lijkt verdacht veel op Ekeren-Mariaburg en ook Vaststelling 5: Flatulentie naar aanleiding van erwtensoep creëert kringvorming ter hoogte van beveurrungen

De laatste 15 à 20 werden dan maar begonnen. Met Vincke, Spat en mezelve als drijvende krachten. Maar het duurde niet lang of de band des mezelf stond plat. Team B en C besloot al wat sneller door te rijden, dus de laatste 15 à 20 begonnen al met The Hunt for Bressie-Panini-Brambilla. In deze hunt kon ikzelve even de kop nemen en enkele bochten voorsprong nemen op Vincke en Spat. In het militair domein van Brasschaat aangekomen, echter, waren we weer met drie. Een tweede poging van mezelve dan maar, maar opnieuw kon er geen deftige kloof komen. Mijn benen en die van Spat begonnen wat vol te lopen en dus kon Vincke met een ultieme demarrage op 10 kilometer van het einde al saluut zeggen. Spat en ik ploeterden nog en net toen Spat er weer over ging, koos hij voor een verkeerd pad. De man werd pas later aan de startplaats terug gevonden met een licht magura-rood hoofd en kleine ogen. Vaststelling 6: Aan- en afrijden is toch niet altijd een evidentie

Vaststelling 7: Gast 8 stond fris en monter aan de startplaats. Klaar om te starten voor een Achttocht/toertocht. Het was een rare dag. Dat was ook een vaststelling, de Achtste. In elk geval blij om enkele gezichten nog eens terug te zien. Jammer genoeg moest ik zelf ook tijdig weer thuis zijn. Volgende keer hoop ik toch (1) dat we nog eens wat hellingen oprijden (2) dat mijn voorderailleur het doet (3) dat Heusden-Zolder dichter bij Antwerpen ligt en (4) dat er nog eens lang en gezapig wordt doorgepist.

Vaststelling 9:
Kilometers Acht 80km inclusief aan/af, Spat 88km inclusief aan/af, Voor-Vincke-Bressie-Brambilla: 48km, Panini 30km

Vaststelling 10:
Spat en Acht lieten nog weten, omstreeks het einde dezer avond: “Moe, slapen.”

Geef een reactie

