Het idee werd ontsproten op de koningin der dansavonden van de congobenefiet alwaar DJ Droez de pannen van het dak heeft gespeeld.

Paki, Schriel, Jezus, Technische en Voorste waren allen aanwezig op dit festijn.

Enkel Jezus, schriele optioneel en ik bleken de goede papieren te bezitten om zondag een toerke te kunnen gaan rijden. Er zou zaterdag nog gemaild worden voor de details.

Zaterdagavond bleek enkel acht en ik beschikbaar. Acht’s motor ging de ardennen verkennen terwijl ik wat dichter bij huis zou blijven.

Er waren echter opties genoeg: Lommel, Beringen, Lovendegem, Mont Saint Guibert, …

Ik had echter grote moeite om ‘s morgens uit mijn warme nest te geraken en moest, om niet te laat aan de start te verschijnen, daarom noodgedwongen het dichter bij huis zoeken.

Het werd een thuismatch: Oostmal.

10.00h vertrokken met de gedachte dat de vorige rit (al enkele weken geleden wegens trouw en bijzittersverplichtingen) moeizaam verliep en het nu echt wel beter moet gaan.

Echt vlot liep het niet: ik had het gevoel van vermoeide benen zonder dat ze eigenlijk vermoeid konden zijn… mmmm?

Na 9 km sloeg het noodlot toe. In een singletrack in de bossen een te korte bocht gemaakt en op mijn bek gegaan.

Mijn voorste band (tubeless) was al niet zo hard opgepompt en ik had hem van het ribbeltje gereden waardoor hij zeer snel plat werd.

Dju toch. En ik had geen pomp bij…

Een vriendelijke passant, Den Erwin, kon 1 bommeke misssen en dit werd vakkundig in mijn band geblazen. Net niet genoeg om de band te laten poppen maar tging nog net lukken. Met ne trage leegloper ben ik verder aangezet met toch de nodige voorzichtigheid.

De toer was fijn met enkele stukken in de Lilse bergen, …

Na 30km beveurrung gehad en mijn banden deftig opgepompt. Dit gaf voldoende zekerheid om de laatste 15 er vollen bak tegen aan te gaan. Ik kreeg mijn goede benen terug. Het was plezant!! Onder de stralende zon toch 45km gereden met een gemiddelde van 24.

Volgende week zondag en dag van de voorzitter ben ik paraat!!

Geniet nog van de stralende zondag.

FredDY

Geef een reactie

