Bij aankomst grijnsde Vinke, schudde hij mijn hand en zakte mijn hoofd tot op mijn stuur. Wat eraan vooraf ging:

Drie Bruulbikers brachten hun inschrijving in orde, bonden hun startnummer vast, deden nog een kakske, eentje deed zijn sjaal en zijn trui uit, eentje vergaapte zich aan de geschoren benen. Vervolgens naar de starttent en we waren als drietal vertrokken. Het leek eerst tactisch te worden want het was met koptrekken en zo. Maar na vijf kilometer was Pé uit het zicht. Technische pech? Het moest haast wel, arme Pé. Maar ja, hij zou wel terug aansluiten, zeker?

De eerste 20km van de Hagelandse zijn altijd heel plezant. De Bruulbiker heeft nog een tank vol energie en het parcours is snel en technisch. Er zijn maar een paar rechte stukken waarop ik koos om de hartslag te laten zakken. Het is daar dat ik Vinke heb laten rijden. Ik zag hem nog één keer in de meanderende afdaling in het bos van Wezemaal. Nog een keer aan de brug van Langdorp en een laatste keer in de verte bij de laatste beveurrung. Pé zag ik niet meer, wellicht omdat achteruit kijken lastiger is dan vooruit.

De Hagelandse Chrono is een toptocht die enkel op doktersvoorschrift zou mogen gemist worden. Of als er een toertocht in Poederlee is. Quote van de week spreekt het voorgaande echter tegen. “Ik heb een doktersvoorschrift. Dan kan ik toch beter op ’t gemak de Hagelandse Chrono rijden?” Het was dan nog een vrouw die het zei. Maar u weet, een vrouw met een rugnummer is geen normale vrouw. Maar serieus, alles is aanwezig in die 83km. Het beste van het Hageland, bijna 4 uur lang, wat wil een Bruulbiker nog meer? Ik had vanaf 70 km misschien iets minder gewild. Het vet was van de soep.

Na de hand aan Vinke en het hoofd aan het stuur bestelde ik een cola, stel je voor! Pas later kon een Duveltje smaken. Bij aankomst heerste ook het mysterie van “waar is Pé?”. Een kwartier later kwam Pé binnen. Het mysterie was snel opgelost: hij had zo snel gereden als hij kon. En op 60km een ontsleutelbeende geholpen.

257 SMETS Kevin (M, 1977) Bruulbikers 03:40:38 21.8 km/h 276 TAVERNIERS Vincent (M, 1979) Bruulbikers 03:43:36 21.5 km/h

394 PETER Nuyts (M, 1978) bruulbikers 03:58:48 20.1 km/h
Check de toptijden op http://www.mtbteamlangdorp.be/ . En als je goed zoekt, vind je een man die Wendy heet. En ook een man die geboren is in 1900! Beide heren reden de 50km.

Geef een reactie

