Bij afwezigheid van de webmaster: een verslag via de mail.
Ik heb vorige week op toertocht Lille een aantal nieuwe dingen geleerd. Ik ben ook herinnerd aan een paar oude. Ik zet alles even op een rijtje:
Er fietsen tegenwoordig ook kinderen mee, in groep. Groepen kinderen dus. Komt dat zien!
Wie voor de 60km kiest snijdt een stuk af van de toer van 80km. Dat wist ik want dat is logisch.
Wie voor de 60km kiest op toertocht Lille wordt veroordeeld tot 5km asfeur. Terecht, hoor ik u denken.
De toffe stukken van de BLOSO-route kan je tijdens een toertocht gewoon links laten liggen.
Sociaal biken kan ook door apart te rijden. Op voorwaarde dat men tesamen vertrekt en tesamen trappist drinkt.
In plaats van trappist kan je ook alcoholvrije keuzes maken.
Pfars zegt ’s morgens weinig.
Spennish moet zijn knie stretchen, in ruglig.
Er is meer Pfars dan vorig jaar. Niet alleen heeft hij zich voortgeplant, waarvoor proficiat, hij heeft nu ook extra Pfars rond zijn middel en navel.
Een gemiddelde van 26 km/u is haalbaar op toertocht Lille. Rapper kan ook, denk ik, aangezien ik een keer ben ingehaald.
Een identieke val levert me geen breuk op. Waarschijnlijk dankzij het Kempisch zand dat zachter is dan Ardeense beton. Of dankzij de drie bouten.
Een identieke val doet pijn.
In het wiel hangen van iemand die alles dichtgooit doet pijn, zegt Pfars.
Alcohol verzacht de pijn. Dat wist ik al.
Pfars, Spennish: 45km
Paki: 63km

 

Geef een reactie

