De Hagelandse Pijl

Verlangen doe ik
Niet met mijn pik
Maar met m’n hele lijf
Niet naar een wijf
Maar naar een dag
Op een fiets als het mag

Een warme vriend
Praat tegen mijn kind
Zet mijn fiets op zijn rek
Want daar was nog één plek

Schoten was flink om
Maar allé kom
’t Is de moeite waard
Want de zondag is als een kers op een taart

Haren op benen houden zelden stand
Daar in het Hageland
Maar dat zegt niets
Over een Bruulbiker op een fiets
Hij knalt de hellingen op
Daalt af en stopt
Om te zien dat zijn vriend
Slicks onbetrouwbaar vindt

Desondanks knalt die Pé
Moeiteloos mee
Met een teller die 40Km/u aangeeft
En een Paki die in het wiel kleeft

Een eetstop overslaan
Komt de Bruulbiker duur te staan
Ookal komt de beveurrung te vroeg
Eten hebt ge nooit genoeg

En zo valt die Bruulbiker stil
Net als die racen wil
Of is het niet de lege maag
Want naast Pé vandaag
Lijkt 35 km/u te traag

De reus knijpt de remmen toe
Hij is niet moe
Hij rijdt twintig meter los van voren
Maar hij stopt toch aan de Vlooybergtoren

Hij wil op de foto staan

En met de fiets naar boven gaan
Om te besluiten dat we voorzichtig moeten zijn op de baan
En stillekes voort kunnen gaan

Het is de afdaling die beslist
Wie eerst is bij de trappist
Allé, het is eigenlijk Leur
Dus rijden we er meteen vandeur

Om op Pé’s terras van de 70km te weten
En frieten te eten
Nog 17km van Pulderbos langs ‘t kanaal
Worden verrassend vlot afgemaald

Tegen dat ik aankom in Schoten
Weet ik: dat safarishirt past Pé als gegoten

Bekijk hier de foto’s

image2
Geef een reactie

